ISF calibrateur Frank Doorhof heeft een heel uitgebreide review geschreven op htforum.nl. Lees hem hier helemaal.
Conclusie
Voor het geval het nog niet duidelijk is.
Heb je rond de 5000 euro (stukje minder) uit te geven aan een projector en zijn je eisen best hoog, wil je laser en goed 4K en HDR met een meer dan redelijk blacklevel…. dan is de LS11000 denk ik een blinde koop.
HIGHLY recommended.
AANVULLING
Er is ook een LS12000 en nu zul je je afvragen, “Frank is die veel beter ?”
Natuurlijk is dit speculatie en moet ik hem nog zien maar ik DENK dat we hier spreken over hetzelfde trucje dat meer fabrikanten proberen.
200 ANSI lumen meer… dit is absolute BS, er is letterlijk niemand die dit kan zien.
Op papier lijkt het heel wat maar in de realiteit (en daar leven we) is 200 ANSI lumen meer op dit soort lightoutputs gewoon marketing BS.
ISF certificaat…
Zover ik weet doen wij dat (de ISF calibrateurs) dit is een beetje hetzelfde als monitoren die uit de fabriek komen met een label “calibrated”, TOTAAL 100% een wassen neus, een calibratie is iets wat PER unit ingesteld moet worden en wat ALTIJD verloopt, daarnaast heeft de LS11000 alle settings aanwezig voor een nagenoeg perfecte calibratie, en moet de calibratie sowieso door een gecertificeerde calibrateur uitgevoerd worden op een unit met minimaal 100 uur op de teller, dus tja…..
Dustcover voor de kabels.
Ik stoor me er niet aan, maar als jij alles netjes weg wil werken, be my Guest, maar realiseer je wel dat je hoogstwaarschijnlijk daar dus de meerprijs voor betaald.
Kleur : Zwart
Ok dit kan inderdaad een reden zijn.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat het verschil tussen de 11000 en 12000 bij Epson MEER dan redelijk is (in het verleden zijn er voorbeelden bekend van zogenaamde geselecteerde onderdelen projectoren die 800-1500 euro duurder waren) maar ik denk dat je gewoon je moet realiseren waar je het voor betaald en je niet gek laat maken dat het in beeld enorm zal schelen want met 200 Ansi lumen meer of minder….. marketing